lauantai 2. elokuuta 2014

Mennääks yöuinnille?

Eräs nuori naapurin rouva pyysi minua illalla lasilliselle punaviiniä luokseen ja lasten mentyä nukkumaan noudatinkin kutsua. Mieheni jäi kotiin, jotta saisin hetken aikaa itselleni. Meillä olikin ihan rattoisa ilta ja yhden lasin sijaan menikin pullollinen. Ihanaa chileläistä viiniä heidän ihanalla terassillaan.

Naapurin mies tuli kotiin oltuaan itse jollain toisella naapurilla ja liittyi seuraamme. Rouva meni nukkumaan ja minäkin kiitin viinistä ja mukavasta illasta. Naapurin herrasmies halusi saatta minut kotiin. "Kiitos, pääsen kyllä kotiin", mutta hän välttämättä halusi saattaa.

Juttelimme lyhyellä matkalla niitä näitä ja lähestyessämme kotiani, kysyi naapurinmies "mennääks yöuinnille?" Naurahdin, ettei nyt kyllä mennä, pitää mennä nukkumaan. Ja typeränä lisäsin, että eikä ole edes uikkareita.
Naapurinmies tuhahti ja sanoi, että no mennääks katsomaan mun venettä, se on tuossa ihan lähellä. Hän otti kädestäni kiinni ja rupesi vetämään.
"mene kuule ihan itse vaan." Yritin sanoa ystävällisesti.
"Hei, ei siinä kauaa mene, voidaan jutellakin vähän enemmän."
En tiedä, mikä muhun meni, mutta suostuin lopulta.
Kävelimme rantaan, joka siis ei kauhean kaukana meistä ole. Emme menneet kuitenkaan venerantaan asti, vaan uimarannan tielle jäimme.
"kuule, me ollaan vähän juteltu joidenkin kanssa, että sulla ei kauhena helppoa ole. Kauhee määrä lapsia ja kokoajan yksin niiden kanssa. Miehes ei sua paljoa kyllä auta. Muutenkin kohtelee sua huonosti."Samaan hengenvetoon hän otti mua lantiosta kiinni ja veti itseensä kiinni ja rutisti. Luulin hänen vain halaavan mua, myötätunnosta. (tyhmä minä)
Hän yrittikin suudella. Sain käännettyä pääni ja sanoin, että lopeta. Vaikka mieheni kohtelisi muiden mielestä minua väärin, ei se anna sulle oikeutta kohdella omaa vaimoasi huonosti ja yrittää naapurin eukkoa. Vielä hän yritti "no älä nyt, mä vähän pidän sua hyvänä, halataan".
Pääsin pois ja lähdin kotiin jättäen naapurinmiehen seisomaan tielle. Kirosin kotimatkalla itseäni ja tyhmyyttäni.

Pahinta tässä kaikessa on se, että en tiedä, mitä sanoa miehelleni tai naapurinrouvalle.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti